Klim naar een toppositie in Google

24/04/2018 By Redactie

Klim naar een toppositie in Google

Met een 4×4 voertuig of SUV sta je niet stil. Nee, dit voertuig is gemaakt om te rijden. En niet alleen over platte wegen. Het klimt bergen op, daalt weer af en rijdt door andere ongerepte natuur. Dit is net zo bij je positie in Google. Hierbij moet je ook niet stil staan. Als jij je een tijdje niet bezig houdt met je positie in Google zal je geen toppositie behalen, maar juist dalen. Wil jij klimmen naar een toppositie in Google? Lees dan snel verder.

Google bepaalt je positie in de zoekresultaten aan de hand van een heleboel factoren. Wil jij een toppositie in Google behalen? Dan is er werk aan de winkel en moet je je website optimaliseren aan de hand van deze factoren. Maar wat zijn nu precies de factoren waarop Google haar zoekresultaten rangschikt. Hieronder lichten we er één voor je uit.

Het linkprofiel van je website

Google kijkt bij het rangschikken van de zoekresultaten onder andere naar het linkprofiel van de websites (bron). Dit linkprofiel bestaat uit alle links die naar je website verwijzen en waarnaar jij met jouw website verwijst. Google kijkt hierbij niet alleen naar het aantal inkomende en uitgaande links en de verhouding hiertussen, maar ook naar een aantal andere zaken, zoals:

1. De betrouwbaarheid van de links

Zorg dat er alleen betrouwbare websites naar je linken. Sites die veel naar andere websites linken, zonder dat er veel naar deze sites zelf gelinkt worden, kunnen door Google als ‘spam’ gezien worden. Om door Google als betrouwbaar gezien te worden, is het belangrijk dat er dus geen of niet zo veel van dit soort sites naar je linken.

Om een toppositie in Google te behalen is het belangrijk dat je de betrouwbaarheid checkt van websites die naar je linken (bron). Hierbij kun je kijken naar hoeveel verschillende websites een website. Is dit aantal heel hoog, dan kan er sprake zijn van spam.

Als je merkt dat er vanuit dit soort websites naar jou gelinkt wordt, dan krijg je waarschijnlijk geen toppositie in Google. Je kunt dan de Google Disavow Tool gebruiken om aan te geven dat deze websites niet meer mee mogen tellen voor je positie in Google.

2. Bouw je linkprofiel natuurlijk op

Voor een toppositie in Google heb je dus een goed linkprofiel nodig. Hiervoor is het ook belangrijk dat je linkprofiel natuurlijk is. Hierbij is het belangrijk dat de website waarop gelinkt wordt en de website waarnaar gelinkt wordt, gerelateerd aan elkaar zijn. Daarnaast is het niet verstandig dat er pieken en dalen te zien zijn in het aantal websites dat naar je linkt. Dit kan gezien worden als onnatuurlijk en hierdoor zul je geen toppositie in Google behalen.

Naast linkbuilding zijn er nog tal van andere zaken die een rol spelen bij het behalen van een toppositie in Google. Deze zaken zijn onder te verdelen in 10 factoren, waar een natuurlijk linkprofiel er een van is. Andere factoren zijn bijvoorbeeld de content op je website, de techniek achter je website, of je werkt aan de hand van zoekwoorden, hoe je omgaat met

social media en of je de richtlijnen van Google naleeft. Zoals eerder gezegd, voor een toppositie in Google moet je je best doen. Verdiep je dus in alle 107 tips voor een toppositie in Google.

Facebook

Onderdelen (o.a. Jeep)

www.besteonderdelen.nl