Isuzu Pickup

01/06/2018 By Redactie

Isuzu Pickup

Isuzu Pickup Review

De Isuzu is de laatste tijd achterop geraakt bij zijn concurrentie. Maar deze update betekent een terugkeer naar de vorm voor de Japanse pick-up.

Isuzu heeft een vrijwel kleine markt in Nederland. Terwijl het Japanse bedrijf vroeger sportwagens verkocht, is de D-Max pick-up truck de enige ‘auto’ die hij hier op dit moment verkoopt. De D-Max is geschikt voor klanten die een krachtige 4×4-werkpaard nodig hebben dat draagvermogen en gezinsvriendelijke functies combineert. Het model van 2017 is niet echt een geheel nieuw model, maar een Pick up in een wat sportievere en nieuwere jasje.

Omdat de D-Max het enige model is dat Isuzu verkoopt, is er een breder scala aan varianten beschikbaar dan je kunt krijgen met sommige van zijn rivalen. Het is bijvoorbeeld beschikbaar in een enkele cabine, uitgebreide cabine- en dubbele cabinelichaamstijlen en er zijn vijf specificatieniveaus waaruit u kunt kiezen: de standaard Utility, dan Eiger, Yukon, Utah en Blade-varianten met stijgende specificaties. Auto’s met één cabine zijn alleen Utility, terwijl de verlengde cabine beschikbaar is als Utility en Yukon-versies. Dubbele cabine geeft u de volledige keuze aan uitrustingsniveaus. Het verlengde cabinemodel krijgt aan beide zijden een zijdelings toegangspaneel om gemakkelijker toegang te krijgen tot de extra ruimte in de cabine, terwijl de dubbele cabine de normale indeling met vier deuren heeft met een achterbank.

Waarom de Isuzu Pick-up?

Een 4×4 is een voertuig dat gebouwd werd voor het vervoer van zware goederen. Voor dat soort bedrijfsvoertuigen bestaat er in België̈ een beter fiscaal stelsel dan dat voor personenauto’s. De fiscale definitie bepaalt vooral de manier waarop de laadruimte moet afgesloten zijn van de passagiersruimte en de verhouding van de lengte van de laadruimte t.o.v. die van de wielbasis (afstand tussen de twee assen).

Naast dat de pick-up fiscaalvriendelijk is en dus geen belasting op de inverkeersstelling heeft, heeft dit natuurlijk ook voordelen in de praktijk. Denk maar eens aan de extra laadruimte die je hebt in een pick-up en alle mogelijkheden om deze aan te passen naar jou wensen. Het kan de ideale werkpartner zijn om een zware aanhangwagen mee te trekken, maar ook een wagen voor vrije tijd waarmee u met uw gezin gezellig een uitje kan rijden, Of zelfs off-road rijden. Ten slotte is een pick-up ook de ideale gezinswagen omdat dit zeer veilige wagens zijn die best wel tegen een stootje kunnen!

Op welke terrein kan de Isuzu pick-up?

Deze auto’s zijn echter niet gemaakt voor het asfalt. Hij is gemaakt voor offroad en daar voelt hij zich dan ook het beste thuis. De pick-ups kunnen echt overal komen, en zijn niet bang voor hellingen. Bij de nieuwe Isuzu D-max zijn er een aantal gunstige toevoegingen aangepast. Er is en nieuw ESP-systeem. De pick-up heeft meer kracht gekregen door middel van tractiecontrole, en wordt nu uitgebreid met Hill Descent Control en Hill Start Assist dat makkelijk vertrekken op hellingen bevordert. Als assistent is er nu Brake Assist, dat helpt om optimaal te remmen bij mogelijk gevaar.

De Isuzu D-Max blijft leverbaar als single cab, extra cab en double cab. Ook de XL-variant (dubbele cabine met normale laadbak) blijft leverbaar. De prijslijst begint bij 19.800 euro voor de 2WD single cab.

Wat zijn de voordelen van de Isuzu pick-up?

  • Geen belasting op de inverkeersstelling (BIV)
  • Ze zijn in staat om zware en grote voorwerpen te vervoeren (stenen, meubilair, zakken cement, huishoudelijke apparaten, kratten bier …)
  • Ze hebben een dieselmotor voor een lange levensduur en een laag brandstofverbruik.
  • Kunnen overweg met slechte wegen of zelfs off-road rijden.
  • Beroepskosten zijn voor 100% aftrekbaar (die voor personenauto’s voor 75%)
  • De btw is volledig aftrekbaar (voor personenauto’s is dat beperkt tot 50%)
  • Ze zijn in staat om zware en grote voorwerpen te vervoeren (stenen, meubilair, zakken cement, huishoudelijke apparaten etc.)

PICK-UPS MET ENKELE CABINE.

  • Een volledig van de laadruimte afgesloten enkele cabine die, naast die van de bestuurder, ten hoogste twee plaatsen bevat
  • Een open laadbak, eventueel afgesloten met een dekzeil, een plat en horizontaal deksel of een opbouw ter bescherming van de lading

PICK-UPS MET DUBBELE CABINE.

  • Een volledig van de laadruimte afgesloten dubbele cabine die, naast die van de
  • bestuurder, ten hoogste zes plaatsen bevat
  • Een open laadbak, eventueel afgesloten met een dekzeil, een plat en horizontaal deksel of een opbouw ter bescherming van de lading

 

Historie van de isuzu pick-up

Isuzu’s geschiedenis gaat terug tot 1893 in het jaar dat de Tokyo Ishikawajima Shipbuilding & Engineering Company opgericht werd. In 1922 bouwde dat bedrijf de eerste vrachtwagen ooit in Japan. Ook bouwde het dat jaar de eerste Japanse auto. In 1929 werd de automobieltak van het Japanse bedrijf verzelfstandigd onder de naam Ishikawajima Automotive Works Company. Toen deze autobouwer in 1933 DAT Automobile Manufacturing overnam veranderde de naam in Automobile Industries Company. Automobile Industries ontwikkelde toen twee dieselmotoren, de DA4 en DA6, die de basis vormden voor al Isuzu’s latere diesels.

Automobile Industries was van plan om met Tokyo Gas & Electric Company samen te werken en dat gebeurde ook. Op 9 april 1937 veranderde zijn naam in Tokyo Automobile Industries Company. Deze datum wordt door Isuzu beschouwd als de dag van zijn oprichting. In 1941 wijzigde het bedrijf zijn naam in Diesel Automobile Industry Company en in 1949 weer, deze keer in Isuzu Motors Limited. Deze huidige naam was een modelnaam uit de jaren 1930 voor overheidsvoertuigen die zelf was afgeleid van Isuzugawa, een Japanse rivier. De naam betekent 50 harmonieus en vierend rinkelende bellen. Isuzu was op dat moment al een grote speler op de vrachtwagenmarkt

In 1959 lanceerde Isuzu een licht bedrijfsvoertuig dat vandaag Japans marktleider is in dat segment. Er kwam ook een serie zware vrachtwagens en tractors die in1995 hertekend werden tot de Isuzu Giga-serie. In 1970 werd een reeks middelzware vrachtwagens geïntroduceerd, de Isuzu Forward-serie. In 1996 lanceerde Isuzu ook zijn Gala-lijn van grote autobussen. Isuzu begon ook personenwagens te bouwen en vanaf 1981 werden die ook in de VS verkocht. Het merk maakt vooral SUV’s.

In 1971 ging Isuzu een alliantie aan het Amerikaanse General Motors. Vanaf dan breidde het bedrijf zich wereldwijd uit met afdelingen.

Facebook

Onderdelen (o.a. Jeep)

www.besteonderdelen.nl