BMW X5 problemen

12/04/2019 By Redactie

BMW X5 problemen

De Europese autofabrikanten, vooral van de duurdere merken, hebben juist niet op hun lauweren gerust. In 2004 werd de BMW X5 gefacelift. Vanbuiten werd hij amper gewijzigd, maar onderhuids kreeg hij een geheel nieuw 4×4-systeem: de XDrive. Het oude systeem verdeelde het vermogen 40:60 over de voor- en achterwielen, maar de nieuwe versie varieert de verdeling continu en kan 100% naar één wiel sturen als dat het enige wiel is dat grip heeft. Ook motorisch werd hij verbetert: hij kreeg de nieuwe 4,4-liter V8-benzinemotor van 325 pk uit de nieuwe 7-serie sedan en al snel ook een 4,8-liter van 355 pk.

Bekende problemen bij de BMW X5

Als uw BMW een achteruit rij camera heeft check het dan dat is de meest voorkomende probleem met de SUV, de elektrische gadgets gaan het naar een voorloop van tijd niet op zijn best werken en lopen vaak vast.
krakende dashboards bij temperatuur wisseling is ook een hele grote klacht evenals de kapotte uitsluiting van de handschoenenkastje.
Het panorama dak wil vaak niet meer sluiten vanuit de ventilatiestand, er komt een waarschuwing over inklem beveiliging. Door roest en vuil gaan de glijders steeds stroever en breken uiteindelijk af.
Door het hoge gewicht slijten remmen ook heel snel.
De bedrading van de BMW X5 gaan ook af en toe stuk daardoor zijn er vaak problemen met de elektrische handrem en de module raken daardoor ook defect

Bekende klachten van een BMW X5

Tijden schakelen en terugschakelen zijn er heel veel problemen als er wat mis is met de koppeling kunt u ernaar laten kijken of de koppeling van de BMW X5 laten vervangen.

  • Slippen tijdens de schakelmomenten.
  • Verhoogd toerental tijdens de schakelmoment.
  • Weigeren van de kick down.
  • Noodloop van de automaat.
  • Overslaan van een versnelling.
  • Pendelend toerental.

In de meeste gevallen van deze problemen is het een olie oorzaak u zou hierbij kunnen denken aan vervuiling dat in de automaat is gekomen of het vocht wat er bij is gekomen, daarom is het zeker  belangrijk om bij de 110000 km de automaat te vervangen, om zo de auto soepel te laten verlopen.

BMW X5 – 2009

BMW X5 – 2014

Facebook

Onderdelen (o.a. Jeep)

www.besteonderdelen.nl